NYC 

Äntligen hade dagen kommit, i 5 månader har jag längtat efter den 21/9 - dagen då vi åker till staden av alla städer! Naturligtvis fick jag feber dagen innan vi reste, trots att inga av barnen varit sjuka eller någon annan i vår omgivning! Febern har hållt i sig i 4 dagar nu, det vill säga hela vår resa. Alvedon har varit räddningen och fått mig pigg mellan varven så jag faktiskt har kunnat njuta av Manhattan och new york 

Manhattan college har en speciell plats i både hjärta och hjärna, vi har hunnit med två turer upp varav den ena dagen innehöll kast träning- det ni! Det var inte igår jag kastade vikt, och att göra det i 30 grader värme var härligt, inte likahärligt  för maken som ogillar värme och fick aggera redskaps hämtar.


Vi betalade lite extra för att bo bra, vilket jag är glad över. I vanliga fall (i Sverige ) kan jag inte förstå hur man kan betala extra för utsikten, men här är det mer än bara en fin utsikt, det är som ett skådespel, magi att vakna kl 4 ( som man gör de 2 första dagarna) och följa soluppgången ! 

Är jag hemmablind? Finns det vyer värda att betala för? 


Kommentarer

Populära inlägg