Stick!

Jag fick igår uppleva ett tydligt sommartecken  - ett getingstick! fy va obehagligt! Enligt Zeke så ska man ta socker och blött papper på bettet! Sagt och gjort hade jag  en sockerbit med blött papper över på handen en stund, ni vet väl att det är inte 1177 man ska gå efter nuförtiden, det är youtube! 

Getingar, fästingar och myror är vidriga tycker jag, spindlar och ormar är inte hälften så obehagliga som de små krypen. Handen är såhär ett dygn efter sticket är dubbelt så stor, och det spänner lite, kanske inte gjorde saken bättre att jag tränade igår efter bettet, giftet pumpas kanske runt mer ?! oklart. Anledningen till sticket var att vi försöker bli av med ett geting bo under vår altan. 

Igår blev det tredje träningspasset för den veckan avklarad och det är så go känsla. för ett halvår sedan hade jag varit så miss nöjd att jag inte fått till  5 pass på en vecka, men nu när jag har 3 pass som "standard" är jag fullt nöjd med detta! Som jag skrivit i tidigare inlägg så försöker jag förlika mig med att sänka mina krav, att inse att jag inte kommer bli bättre utan att det är en vinst i sig att inte bli sämre. Det fortfarande lättare att skriva och uttala än att få in det i hjärnan. Jag vill gärna inte inse att mina bästa dagar varit!? Hur som nu är det ny vecka och då är det 3 nya pass som ska till! Det är spännande hur vecko uppdelat jag lever, gör alla det? Jag har uppfattat det som att det är väldigt svenskt att gå efter vecko nummer och planera efter "vecka 30" - de flesta andra går på datum! 



Kommentarer

Populära inlägg