Sömn, träning och rutiner.

Sommarkvällar ändå, extra härligt idag! ingen värme, men himlen var blå igen, vilket känns som en evighet sedan. Dock har vädret inte stört mig alls, tvärt om faktiskt, mindre stressigt med dåligt väder när man ändå jobbar. Idag blev det en kvällstur på havet, lite kallt med som sagt fint att se klarblå himmel igen. 

Just nu är jag helt off med träning, bara jobb, ingen träning! Det måste jag naturligtvis komma i fas med annars kommer jag snart bli trist att ha att göra med. Balansen med jobb, familjetid, träning och sömn är super viktig för mitt (allas?) välbefinnande. Det är så självklart när man har balansen men den rubbas så fort något blir annorlunda i livet. Sömn gör mer än vad många människor tror, så viktigt att då de timmar just du behöver, för att kroppen ska hinna och orka. Tur att den där hemska trenden med " jag behöver bara 4 h sömn" eran är över, ingen som längre tycker det är coolt att sova för lite, tvärt om! Jag läser i Dagens industris helg bilagor om många "framgångsrika (?) människors rutiner, där tar alla idag upp vikten av träna, sova och ha tid till sina barn - sunt!  

Livet är väldigt skört, det ska inte tas för givet. Fick reda på häromdagen att en i min ålder bara har 1-4 veckor kvar att leva pågrund av den där jävla cancern som kommer och tar människor på diverse grymma sätt. Sjukt! Hur hanterar man äns ett sådant besked, kanske än värre som anhörig än som den som lever med det. Jag beundrar de som kan jobba med detta, palliativvård eller liknande,  tänk att de lever med döden varje dag, de borde få nobelpris, hederspris, eller åtminstonde en ordentlig lönehöjning och yrkesstatus.

I helgen väntas jobb och så lite till jobb, träningsångesten försöker jag trycka undan! Jag kommer inte hinna med allt, jag kommer inte orka allt.  Den berömda "nästa vecka tar jag tag i det " frasen ekar i huvudet.     

Kommentarer

Populära inlägg