En joggingtur och en dusch - vad mer behövs ?

Idag var jag hemma sent, eller sent och sent, jag började jobba lite senare också så det jämnade ut sig! Men det är härliga dagar när veckodagarna och tider suddas ut! Inga direkta tider att passa - jag syftar då på hämtning, lämning och aktiviteter. Jag kan dröja kvar om det behövs, men jag kan också ta sov morgon om det behövs, så det går åt båda hållen! Idag fick jag mat serverad när jag kom hem, Andreas hade fixat, det är lyx för mig! Sen tog jag en löptur och ett snabbt styrkepass på altanen. I går kan jag skryta med att jag joggade en mil - det var minsann inte igår det skedde, men ack vad det var jobbigt, fick gå vid några tillfällen, men jag kom runt hela rundan, med det sagt så är jag ju nöjd i själen just nu. Hinner träna, jobba och gosa med familjen, de som fortfarande tillåter det vill säga.  

Jag kan inte riktigt släppa hur Viking har blivit stor, bara sådär, inte bara storleksmässigt utan allt, personlighet, mognad, hela han, jisses, min lilla, lilla Viking är på väg att bli en ung kille, med mörk röst, stark som en oxe, som numera bär mig utan vidare. Han är inte en liten pojk längre -  det betyder också att jag är gammal, jag fattar ju detta men jag kan ta det, han är riktigt fin, trevlig, social, snäll och min eviga beskyddare. Jag är super stolt över honom! Vi är stolta över alla barn såklart, men den förstfödda är lite speciell tror jag, det sätter ju lite ribban för de som kommer sen. Vi lär oss tillsammans. Att Zeke om bara 5 år ska vara som viking är nu är också helt otänkbart. Nu tror jag inte att Zeke blir 180 cm lång och 46 i skor, men vem vet! Ska bli spännande att följa den resan också! 

Nu taggar vi för en härlig jobbdag till, sen blir det lite ledigt, med betoning på lite ; )    




Kommentarer

Populära inlägg