Back to life, back to reality!

Då var vardagen igång igen. som jag längtat och så bra det känns! Kunde inte önskat mig en bättre start på veckan, hösten, säsongen, vardagen eller vad det ska benämnas som! att gå från jätteledig till jobb, skola och aktiviteter på en gång har dock gjort att det är bara onsdag och jag redan helt slut i huvudet, skulle kunna gå och lägga mig nu (kl är 19:00) För att motverka tröttheten har jag snattat godis från barnen och tryckt i mig i hopp om att sockret ska få mig att piggna till, att man aldrig lär sig! Tänk om jag gjort en nyttig smoothie istället, tänk om man hade färska fina grejer hemma till detta,,, mmm tänk om! Jag och killarna var just och handlade, då hade jag inte en tanke på en fräsch, god och nyttig drink, nepp, köpte vitt bröd, juice, ägg och ja så godis till barnen, fast det inte är lördag! trött jag blir på mig själv! 

min vision är att kunna jogga en runda i kväll, innan nattning - då måste det ske NU, eller efter nattning av minstingen,,,, risken för att jag blir ännu tröttare och hittar på fler ursäkter är stor, nej gigantisk, men den inre paniken jag får av att inte tränat på annars 3 dagar är värre! Ett alternativ är att träna ett styrkepass hemma istället. 

Just nu, i skrivandets stund är det rekord, el pris rekord! hur hemskt?! Hur stora konsekvenser kommer detta att få? hur många småföretag kommer kursa i höst/vinter,? Bagerier, restauranger  tänker jag främst på där de blir drabbade på så många olika plan, råvarokostnader som ökar, elpriser som ökar och så kompetens som försvunnit på det, huva! 

Det är 3 dagar kvar till min fest, jag erkänner att jag börjar bli lite ängslig, orolig och fundersam på vissa saker, hoppas det lägger sig innan lördag så jag kan njuta av min 40 års fest! 

Två spännande jobbdagar framför mig som jag sett fram emot ett bra tag nu, så vips kommer det vara lördag, innan dess ska vi dock hunnit med massor (precis som vanligt) 

nu måste jag serva med dricka,,,, 

Z: "mmmmmmmmmaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmmmaaaaaaaaaaaaaa  

Jag: ja 

Z: jag är törstig 

Jag: vänta 

5 min senare - repetera samma som ovan eller hämta själv,

5 min senare samma som ovan.... och så vidare och så vidare   "



Kommentarer

Populära inlägg