4 veckor och hur är det med 40 års krisen!

 Jag har nu varit ledig i 4 veckor, och jag skulle kunnat börja jobba igen, alltså jag menar att jag känner mig redo för att börja jobba. Hade gärna börjat jobba igen, längtar efter att jobba!  I mitt fall är det barnen och deras förskolor, fritids som styr mina val av semester, vilket jag alltid varit irriterad på, att de ska styra när jag ska vara ledig, det tycker jag alla familjer fritt ska få göra själva. Jag är faktiskt glad att jag sparade lite föräldrar dagar tills nu, det är mer värdefullt att ta ut ledig tid med barnen nu än när de är större än när de är små, jag vet att det inte känns så när de är pyttesmå. Det är alltså bra uträknat att det är just 4 veckor semester som är standarden för att man ska vilja jobba igen, säkert inte för alla. Jag tror jag hade klarat att inte ha semester alls om jag haft frihet att ta ut en ledig dag lite när som under året, då jag tror mer på det konstanta, alltså att hitta balans i livet året om, livet om, inte bara leva för semestern på sommaren. 

Är det något som det blivit mindre av denna sommaren än tidigare så är det alkoholintaget, vilket är bra så klart. Vi är inte dem som dricker vin på altanen eller framför tv på fredag kvällen, vi äter mycket ute (läs massor) men då blir det oftast Cola Zero till. Just Alkohol skulle jag inte haft några problem med att avstå helt om det skulle vara så, jag skulle lätt klara av att bli nykterist. Nu har jag ingen anledning att avstå helt, ett glad bubbel, eller en välgjord drink lite då och då unnar jag mig gärna.       

I övrigt kommer jag närmare 40 för varje dag, vilket känns odramatiskt då jag redan känner mig, och refererar till mig själv som 40 år redan. Jag accepterar och känner mig ytterst tacksam att få bli 40 år, jag har inget behov av förändring, jag känner inte för botox eller diverse lyft, det kanske ändras till nästa decennium. Däremot gillar jag förändra eller experimentera med hårfärg och kläder. Just nu är jag koppar/röd i hårfärg, vilket jag trivs så bra med efter att varit blond i många, många år. Kläder är kul, och något jag inte kan sluta uppdatera, det finns något visst med att ha nya kläder och skor, har ingen speciell stil, utan köper det jag gillar. Jag är inte märkes fixerad, köper gärna HM, Lindex och har aldrig köpt något riktigt riktigt dyrt i kläder, skor eller väskor. 

Igår var vi ute en tur med båten, Viking ville såklart också testa, så vi körde till Matvik och köpte glass, mysigt. En vecka som båtägare och det känns riktigt bra, all cred till min man för det beslutet!    

RÖD 


BLOND 



Kommentarer

Populära inlägg