När det blir helt mörkt!

Igår gick strömmen vid 21 tiden på kvällen, ni vet den totala tystnaden som infinner sig när allt bara slutar fungera! Jag tittade genast ner till granne och mycket riktigt var det mörkt även där, det var alltså inte bara en propp som gått hos oss (vilket är vanligt annars) På ett sätt var det mysigt för alla tre kurade ihop sig i Zekes säng varav barnen somnade där inom 5 minuter, men det var på ett sätt jätteläskigt då tankarna genast for iväg på det som händer i världen. Tänk om det blir så här! Tänk på det plötsligt blir mörkt och det man hör av bomber eller krig, helt omöjligt att förställa mig detta! Är jag förberedd då? Absolut inte! Bör vi förbereda oss? ja det var många tankar som kom när allt blev mörkt, det är ju då tankarna kommer! jag gick in på Olofströms kraft hemsida och facebooksida minst en gång i minuten för att se om det kom några uppgifter om driftstörningar, men icke! Efter 30 minuter kom strömmen tillbaka. Jag kunde inte låta bli att kommentera detta till El bolaget, att de måste vara snabba på att få ut information, speciellt i dessa tider. De svarade, dagen efter, att de inte hunnit uppdatera, och hoppas att det inte var någon "skada skedd". Det var det ju såklart inte, men det hör till saken att de kommer aldrig ut med driftstörningar, inte denna gången och inte tidigare gånger heller, det sabbar deras statistik, vilket är helt galet i sig. Ska vi nu bunkra batteri och T-röd till spritköket eller ska vi fortsätta förlita oss på att vi bor i Sverige "här händer det inget"? 

Jag tog strömavbrottet som ett tecken att gå och lägga mig tidig igår. Hade både en jättebra dag och en kass dag igår  - allt i ett, skratt och tårar på samma dag, så jag var mentalt dränerad och behövde sömn. Mycket riktigt kändes det betydligt bättre idag, ibland behöver man sömn och goa kollegor, sen är jag på sätt spår igen, nnuuuu kör vi ; ) !!!! 

Kommentarer

Populära inlägg