Logistik

Haft en oroskänsla i kroppen hela denna söndag, skitjobbigt! Det förstör min eftertraktade jakt på harmoni! Vi vaknade tidigt, Zeke och hans bästis som sovit över började kvittra redan vid sjusnåret. Det var första "sova över med kompis" dagen för båda, och det gick strålande, de är trygga killar. 

När jag är oharmoniskt, stressad och inte vet hur jag ska komma ur det, kompenserar jag med att jag måste göra något hela tiden. Idag sa min man att det är mer vila och återhämtning på vardagar än det är på helgen när han lever med mig! ja, så kan det vara, jag ser inte helgen som en tid för återhämtning, jag ser det som att jag ska hinna med det jag inte hinner med i veckan och just nu är det träning och att vara ute med Loke, idag blev det även shopping. Det där med återhämtning på helgen, det tänker jag att vi slutade med för 40 år sedan. Såklart spelar yrkesvalet in här, och jag menar nu de som jobbar som jag, med dator och mobil som främsta arbetsredskap, de som arbetar med kroppen och sliter fysiskt är en helt annan sak såklart. 

Jag har även denna veckan lyckats få in 5 träning pass, 2 löppass, 1 hemma pass och 2 gympass  vilket jag är nöjd med eller rättare sagt jag jobbar på att känna mig nöjd med det, helst hade jag velat ha 4 gympass och ett långlöparpass i veckan, men det funkar alls inte just nu, familje logistiken måste gå först.  

Jag är lite lugnare nu på kvällen när jag lyckats få ihop logistiken för veckan, det är inget jag kan ta dag för dag, jag måste ha en plan och det har jag nu, hämtning av Zeke och Viking och rastnig av Loke är det jag behöver styra upp, självklart är det ett utökat behov nu när jag pendlar en bit varje dag det tillsammans med att jag inte har hjärtat att ha barnen längre än 16:30 på Fritids, fråga mig inte varför, går bara inte!       


Imorgon hämtar jag hem denna unga man och då blir jag åter komplett. Fast han kan driva mig galen och locka fram extremt många nya gråa hårstrå så blir jag lite lugnare inombords av att ha min flock samlad.  




Kommentarer

Populära inlägg