Jag föll hårt!

När jag menar att jag föll hårt så menar jag bokstavligt talar, inte något psykiskt eller någon metaforiskt, utan jag har ramlat och det gjorde riktigt ont! Det var förra söndagen jag fick feeling och joggade 13,3 km, bara en sådan sak,  efter en mil var jag antagligen lite trött och slarvade med att lyfta fötterna och jag föll, över en rot, mot stenar med en hund dragandes i midjekoppel, gjorde så ont så jag började gråta. Jag grät för mig själv och insåg snabbt att jag är helt ensam mitt i skogen, inget annat att göra än att kravla mig upp och börja gå. Ja jisses, jag har fortfarande ett öppet sår på mitt knä och smärtan är där. Precis innan jag föll så tyckte jag livet var toppen, ja efter med så klart, fast lite fysisk smärta adderat. 

Jag älskar som bekant hösten, luften är perfekt, ingen stress, naturen levererar med svamp och färgskiftningar. Jag gillar färgerna, dofterna och temperaturen - magiskt! håller vädret och knät blir det en lång runda i helgen igen. Jag är så glad att jag nu slipper ta mina långturer själv, Loke är med mig och lufsar nu med sina 9 månader utan problem med mig på jogging turer. 

Idag har vi varit på utflykt till Jönköping, inte ofta jag är där men idag var det ett lyckat besök som jag är nöjd med, maken också tror jag! 

Massa spännande projekt på G just nu. Min online träning går också som planerat, jag har gått ner 5,2 kg på 3 veckor och det är ju galet, jag följer min träningsplan och försöker följa kostplanen också - den är dock mycket svårare för mig, men jag kämpar på. Jag är inte van vid att planera vår kost på detta sätt och jag får inse att det tar lite tid att sätta nya rutiner. Det kräver mycket planering, inhandling, tid och åter planering. 

I morgon blir det ett benpass - typ 300 knäböj i olika former och på söndag hoppas jag kunna jogga igen! 

TIPS: lyft på fötterna! 

Kommentarer

Populära inlägg