Ta saker föregivet!

Vilken dag, vilken helg, vilken vecka, jag har hunnit med ett halvår på bara en vecka känns det som, tacksam är bara förnamnet. Det är dock inte bara fördelar när allt händer på en gång, det är svårt att stanna upp, komma ihåg allt, vara tacksam för allt och samtidigt se och ta hand om alla runtomkring mig samtidigt som jag är tacksam för allt spännande som sker, stort som smått. 



Det finns inte en chans att jag kan återberätta allt jag varit med om den senaste veckan på ett begripligt och rättvist sätt. Hur orkar kungligheter och kändisar? Hur har jag orkat? jag har en familj som backar upp och en man som är snällast i världen, de hjälps åt, passar barn, hämtar barn, vi hjälps åt. Andreas låter mig få tid när jag behöver det, tid att jogga, träna, att andas själv, låter märkligt för vissa men ni med barn och jobb som ska balanseras vet nog vad jag menar



Idag hade stora sonen 8 års kalas, det känns stort att han fyller 8 år i veckan. 

Om ungarna får välja restaurang, väljer de Lasses ?!?! Vad har jag gjort fel ? Låter dem äta både här o där men grill 
kiosk är tydlige det bästa för mini bossarna i hushållet!  



Jag tar saker förgivet,men jag tar 1000 gånger mer inte saker förgivet, ibland hör vi och läser vi om att man inte ska ta saker för givet och det försöker jag verkligen tänka på, när som helst kan allt vändas upp och ner, ut och in eller ännu värre ta slut! Vissa saker tycker jag dock är fint att ta förgivet, speciellt i relationer och familjerelationer. Jag hoppas att min man och mina barn tar förgivet att jag finns där för dem, att de tar förgivet att de kan ringa mig när som, be mig om vad som och jag ska försöka hjälpa 
dem (inom rimliga gränser förstås, men ni förstår vad jag menar). Att ta saker för givet kan vara något fint och hjälpa oss ta oron o stressen från precis allt. Jag förlitar mig mycket på Andreas, jag litar på att han tar mig och jag faller att han backar mig i strider det tar jag förgivet och jag har förbundit mig vid detsamma "i nöd o lust" !  

Han får stå ut med mycket, att leva med mig är mycket (men också busenkeltoch kul hoppas jag) 

Kommentarer

Populära inlägg