Bearbetning

Barn bearbetar saker på olika sätt och i olikastadier, det märks tydligt när man har barn i olika åldrar. Här ploppar det ut kommentarer när man minst anar det, hur kommer man upp i himlen ! Varför gräver man ner kistan? Varför eldar man upp folk? Varför är det kudde i kistan ? Finns det andar omkring oss, hör farfar oss nu? Och så lilla Zeke som kan säga "shyyyy banka inte, farfar sover" - mm, svårt men ärligt och ändå skönt på någotsätt att de tänker och frågar. 

Tänk om vuxna kunde fråga eller vara öppna med sina tankar på samma sätt. I vår vuxenvärld är allt ett spel och man måste säga rätt saker vid rätt tidpunkt, det är jag jättedålig på, jag säger som det är alltid, min sanning! jag ogillar spel, gillar ärlighet och öppenhet. Vad hände med att prata? Jag älskar att prata! 



Kommentarer

Populära inlägg