Time passes quickly

Time passes quickly and chances are few! Så är det verkligen, så vad du än gör: ta tillvara på tillfällena. Det gäller framförallt i det lilla, lycka är inte en evig känsla eller för den delen långvarig, det är små korta fragment som poppar upp lite då och då, var medveten om det och ta in det när tillfällen ges! Tänk om man vore lite klokare som ung, yngre! Jag har gjort så otroligt mycket skojigt i mitt liv, så oerhört många "one in a life time" tillfällen som jag där och då inte hade vett att uppskatta på riktigt, uppskattade dem gjorde jag, men det är hela tiden något annat, något mer, nästa grej, nu är det "bara" fina minnen. 

Nu nalkas det mot ett nytt år, jag älskar nya saker, ny start, nytt, lika mycket som jag är trygghets knarkare och vill vara bekant med allt och alla. 2024 kommer, oavsett hur mycket vi gnäller på att tiden gått fort, det är 2 dagar bort, sen har vi ett helt nytt år, ett nytt fräscht år framför oss, ett år där allt åter är möjligt! 

Jag tror inte på löften vid nyår, jag tror på att du kan ändra något varje dag, vill du gå ner i vikt och börja träna, sluta röka eller dricka - gör det nu, vänta inte tills på måndag, det är inte lättare för att det är måndag eller lördag - NU är alltid bra! Generellt så gillar jag nu, jag vill få saker gjorda nu! Något som ändå dragit ut på tiden är just flytten, jag har absolut trivts i huset i Olofström, men det har aldrig vart "mitt", mitt hem. Ni som följt med ett tag här eller för den delen känner mig vet att jag är lite rotlös, vilket är märkligt i sig men ett faktum. Äm så länge trivs jag verkligen i vår skola, vårt nya hem, en gammal skola, en dröm som går i uppfyllelse - ÄNTLIGEN! 

Att njuta av detta nu, känslan av nytt boende, ny dröm, nya minnen, nya rutiner  idag, i morgon och alla de små fragment som kommer ska jag verkligen försöka med. 

  




Kommentarer

Populära inlägg