Asarum!

Asarum! Hur lär man känna sin nya omgivning? Grannarna hoppar jag på så fort jag ser någon. inom kort räknar jag med att ha koll på hela kvarteret. Vad mer? promenadstigar, snabbaste vägen till affären, finns det ett fik? finns det mysiga handelsbodar? Kommer Zeke få nya kompisar i skolan, kommer jag lära känna några föräldrar, var besiktigar jag bilen? och vilken vårdcentral tillhör vi nu ? Så många frågor så lite svar! 

Vårt vardagsrum "is in the making", så det det tillsammans med sovrummet väntar vi på att kunna flytta in i. Vi har dock ca 480 kvadrat att bo på och utan dessa två hr vi kanske 320, så det är inte så vi inte får plats eller så! Snickaren jobbar på för fullt idag, men målare och elektriker har jag inte sett röken av! 

Idag tog Andreas det sista skräpet från huset, jisses, knappt så jag tror det är sant, är det klart nu, är bärandet färdigt, inga mer klämskador, ryggvärk, blåmärken, irritation, packande, packa upp! Nu är bara det roliga kvar (förutom alla dubbel räkningar som kommer komma nu med dubbla boende en månad)   

Just nu är det lite mycket grejer i hallen, men vi inväntar vardagsrum och sovrum, innan jag kan flytta runt allt igen, kommer nog ta ett tag innan allt hittar sin plats på riktigt. 

Kommentarer

  1. Kul att ni hittat till Asarum. Finns massa fina stigar och natur i er närhet. Ett tips är att ta vägen ut mot Tostarps Lastageplats, där vägen tar slut går du ner till ”badplatsen/båtplatsen och följ sedan de gröna markeringarna så går du på stigar och kommer ut vid Froarp a lands” badplats.
    Nära till Långasjönäs naturreservat med där du kan kombinera hur du vill 🙂 Bara säg till om du vill ha närmre beskrivning eller önskar promenad eller jogging sällskap så visar jag gärna.
    //Linnéa Persson (hon som tidigare jobbade på Karlshamns kommun, vi träffades en del när du arbetade på Kronolaxfisket)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg