Ny adress, ny gata, ny stad, nytt hem!

Lite typiskt mig att ta lättvindigt på en sådan sak som att flytta. Att flytta är en stor grej, det vet jag egentligen, men hade ändå inte med det i beräkningarna. På sätt och vis var det nog bra att jag inte hade koll på allt vad detta innebär, då hade vi nog inte flyttat. Som ung har jag flyttat massor, fråga mina föräldrar, jag kan inte minnas att det var så här jobbigt alls! Å andra sidan har jag aldrig flyttat ett HELT hem, med 4 barn, en hund, 3 fastigheter, 4 carports och ett garage, allt fullt med 10 år av minnen/saker/skräp/bra att ha pinaler. Nu är det hur som helst gjort, beslutet är taget, huset är sålt och det nya är inköpt. 

Vi bor nu i en gammal skola, vilket är lite utav min dröm, jag har alltid velat bo i en gammal skola. Jag har aldrig haft en vision eller äns tanke på att bo i Asarum, men det känns bra hitintills. Så ovant att ha ny adress, bo i en ny stad, med nya butiker. Helt nya rutiner måste skapas, hur kör vi till skolan, vilken väg tar jag till jobbet, hur gr vi med Loke, vilken buss ska Viking ta och så vidare och så vidare. Vet Ni vad, jag tycker det är något fascinerande över nytt, så jag sticker inte under stolen med att jag tycker det är roligt, det är just själva den fysiska flytten som varit jobbig! Flytten slutade med att jag klämde alla mina fingrar, fick vapenskåpet på knät och Andreas fördärvade sin rygg när han helt själv lyfte skåpet på plats. 

Att bo på en gata med grannar på båda sidorna, det har jag inte gjort på flera decennier, spännande att se hur det kommer gå, kanske mest synd om våra grannar. 

2024, med ny adress - here we go! 






Kommentarer

Populära inlägg