Likasinnade sökes!

Idag vaknade jag med on olust känsla i kroppen, extremt obehagligt. Och det ville inte släppa ordentligt på hela dagen, en inre oro! Jag vet precis varför och det kommer gå över i morgon, men det är jobbigt när man inte kan skaka av sig en känsla. I dag var det ytterligare förstärkt med en dålig dröm och dålig sömn. 

Idag började vi dagen tidigt, mitt ute i skogen! Närmare bestämt på en skjutbana och äntligen fick jag hjälp med min hagelbössa, jag fick inte bara hjälp med bössan utan också med skjutningen. Nu är det bara träna, träna träna som gäller. Min fina Beretta har äntligen fått premiär skjutas!  på vägen hem plockad vi kantareller vilket nu blivit säsongens första kantarellmacka. Det stundar en tävling nästa helg, och jag var bara tvungen att åka upp till Kyrkhult för att testa om jag kan köra detta på ren rutin eftersom träningen helt har uteblivit på teknikfronten i sommar, eller rättare sagt sen jag bytte jobb. Fick en mental dipp när jag var och tränade, känns så trist att göra allt själv, familjen är såklart med, men de delar inte intresset i det jag gör. Att träna själv hela tiden gör att utvecklingskurvan inte precis skjuter iväg, det är också svårt att peppa sig själv när det är segt, det är lätt att lägga av när det blir motigt. Jag har hållt på själv i över 15 år, så det är inget nytt, men Jag har hittat kompisar som, liksom jag, är nya på jakt, vi lär och peppar varandra, det är kravlöst och roligt. Men att hitta någon att träna med är värre, jag behöver inte ha någon som kastar slägga, det hat jag gett upp för länge sedan, men att hitta någon som gillar styrketräna på lagom nivå, som peppar och pushar vore nice. Viking lär springa förbi mig när det gäller träning när som, jag är fortfarande starkare, men det är bara en tidsfråga innan han totalt kör över mig på den fronten. 

Snart är det Augusti, jag fullkomligt älskar augusti, det är födelsedagsmånad för många i familjen, skolorna och därmed också rutinerna (som jag gillar lika mycket när de bryts) börjar igen. I slutet av augusti gör hösten gör sitt intåg, med kantareller gula och röda färger, svalare kvällar och dagar (kommer dock inte göra någon skillnad från denna sommaren. 

Jag har som Ni kanske räknat ut bestämt mig för att vara med på SM i helgen, varför inte tänker jag, nu har jag ju anmält mig, jag hade roligt förra året och där finns likasinnade! Det är andra 40 + som också kastar slägga och vikt, äntligen några som förstår! 

Kommentarer

Populära inlägg