Extended Family

 Tre dagar har gått på denna veckan och jag har tränat alla dessa, vilken lycka! Idag fick jag till en joggingtur på 8 km, det var minsann längesedan jag fick till en sådan långtur! Jag skrev för några dagar sedan att det var viktigt att få in denna balansen, att få in träningen i livs puzzlet igen! Det är just i träningen som jag får energin tillbaka, träning, sömn och så massor med kärlek, sen klarar man vad som helst.  

Idag har jag haft min helg! jag jobbade i helgen och ska jobba helgen som kommer, då får helgen bli mitt i veckan. Jag tycker det är lite härligt nr dagarna flyter ihop och det blir liksom lördag hela veckan. Att det inte spelar roll om det är måndag, fredag eller söndag. Lika mycket gillar jag struktur och ordnin sen när det drar igång också, alltså skolan, rutiner, veckor och träningar. Idag har vi maximerat dagen tillsammans med familjen och min mans bror och hans familj, man får in mycket på en dag bara man vill!

Tvår fantastiska nyheter har levererats i veckan, en bebis som förhoppningsvis kommer i början på nästa år som kommer berika familjen Rigoll (inte vi alltså!)  och en vän som fått en helt fantastisk jobbmöjlighet, jag är så glad åt dennas vägnar så jag spricker av både stolthet men också lite, lite avundsjuk (men inte missunnsam såklart) once in a life time möjlighet. Längtar efter att få dela denna resan med min vän, att får dela yrkesmässiga utmaningar och framgångar! 

Idag berikades vi ytterligare med besök, än mer förlängd familj på besök, min mans brors syster med sin familj, ljuvligt med hela huset fullt av folk, barn som tjöt av skratt och socker kickar. Helt kravlöst,  bara enkelt!  


   

Kommentarer

Populära inlägg