Sköna Maj 

Det är något visst med maj, visst är det? Som en försmak av sommaren och vad som komma skall. Under förra helgens långledighet har vi hunnit med att sjösätta båten och tagit premiärturen. Jag har kastat slägga utomhus, med en mycket bra känsla i kroppen! vi har ätit glass, grillat ute, plockat fästingar på hunden 🤣! Jag har även träffat vänner och pratat bort timmar. Efter det följde en ny arbetsvecka och nu har andra veckan på det nya jobbet gått. Jag känner mig ny men också så självklart! Hur har de klarat sig utan mig alla dessa år? skämt å sido, bäst att förtydliga att jag om något vet att ingen är oumbärlig och jag eftersträvar det motsatta. Men att få känna sig behövd och värdefull är viktigt och existentiellt och det får  jag verkligen göra på mitt nya jobb. 

Idag har jag köpt en sak jag vilja ha länge, i 2 år nästan, en stor, tung present till mig själv. Skulle tro att detta paketet kommer väga ca 200 kg totalt, det måste väga minst 160 kg för att ingen ska kunna "bara sno det", det är grönt, har kodlås och ska stå på en betog klump. Ett vapenskåp har jag köpt, jo då så att, det borde alla kvinnor ha! Nästa steg blir ett vapen, sen jädra ska jag också få vara med ännu mer på jakt och äventyr till hösten. 

I morgon hoppas jag på fint väder så jag kan träna ute. Idag joggade jag en tur på 4 km, vilket var som balsam för min själ. Jag hade jobbat mycket och länge i veckan, blivit väckt på natten och tankar som snurrat så att få till en joggingtur rensade ut mycket onödigt negativitet från kroppen. Jag har inte hittat till några nya rutiner med träning kontra det nya jobbet ännu. För att inte stressa mig själv har jag sänkt ribban till att 3 gången i veckan får vara good enough just nu, tidigare ville jag få till 5 för att känna mig nöjd. Det är så viktigt med sömn och träning för att jag ska må bra, maten är såklart viktig också men inte lika stor påverkan på mig som de andra två parametrarna. 

Nu är sköna söndag snart på intågande och jag har mycket mer än träning på min to do lista!   

Kommentarer

Populära inlägg