Har jag blivit tant?

I morse blev jag väck av telefonen 06:30 efter det testade gå och lägga mig igen men nej, jag kunde inte somna om så jag gick upp ! Jag gick alltså upp 06:30 en lördag och kände mig pigg! Är det ett tantecken? finns det äldre människor som älskar att sova? Det är inte ofta jag hört någon äldre (över 40) erkänna att de älskar att sova eller ligga och dra sig! Är man vuxen ska man vakna av sig själv kl 6, dricka kaffe och läsa tidningen, jag är alltså på väg dit! inte mig emot, jag vaknar gärna tidigt om jag känner mig pigg!  
Andra tantecken: jag har planterat tomater och gillar att ha tvättkorgen tom (omöjlig uppgift dock) i övrigt ser jag mig som en evigt ungdom! 

Det har redan gått 4 veckor  på nya jobbet, och jag trivs kanon! Min känsla när jag gick hem igår var ett härligt lugn av tillfredställelse, gött! I veckan har vi haft team aktiviteter med en av våra duktiga konsulter där kommunikation stod på agendan att utforska. Övningarna  var roligt, kluriga och lärorika. Att ha förståelse för att vi alla är olika, tänker olika, läser olika, uppfattar olika och att vi kan bli bättre på att bemöta varandra i det är något som är en evig process i samtliga arbetsgrupper skulle jag vilja påstå. 

En helt oplanerad helg, what to do? träna är såklart högst på min lista att få till, har jag bara tränat lite så blir hela dagen bra och jag kan "bocka av" detta. Efter det kanske en båttur, lite god mat och fika sen behöver jag inget mer. 

Jag är lite osäker på om jag borde åka in till sjukhuset och kolla min tumme, som gör ont, är svullen och lite missfärgad efter att jag klämde den på båten i torsdags. Jag kan ju dock röra den och då borde den inte vara bruten, eller? 

Nu ska tant resa sig från soffan och börja stöka runt med dagen.  


Kommentarer

Populära inlägg