Mellan Hägg och Syren

 Har ni varit ute och känt dofterna jag nämnde häromdagen? Syrenen blommar för fullt och liljekonvaljerna lika så. I min egen trädgård växer de största liljekonvaljerna jag sett, vilken lycka! När jag var liten så brukade vi plocka liljekonvaljer hos min mormor och morfar, jag vill minnas att det fanns massor på stigen bakom på väg mot idrottsplatsen. Det finns massor som ska hända mellan Hägg och Syren och det är just där vi varit nu, dock varade det tidsspannet enbart en vecka i år! På mitt tidigare jobb sa man alltid att blanklaxen kommer mellan hägg och syren, igår sa min granne att Dahliorna skulle i marken mellan hägg och syren, googlar man på det så är det ett gammalt hederligt uttryck. 

Denna veckan har varit magisk, massa moments som jag värdesatt oerhört högt. Det händer så mycket just nu i barnens utveckling, speciellt hos Viking och det allt på en gång känns det som! Det är kompisar, träning, kläder, tjejer, en frigörelse och samtidigt en öppenhet med djup på ett annat sätt än tidigare, jag får nya mig är armen för att förstå att vi kommit hit! 

Träningen är just nu inte prioriterad eller målsatt, jag tvekar faktiskt på om jag äns ska vara med på SM i år, jag har tre guld att försvara, vilket kommer blir svårt om jag inte redan nu börjar planera för det. Ska se om jag kan få in det i kalendern. Just nu börjar båda mina barn intressera sig för träning och det uppmuntrar jag såklart. det blev en liten löptur med Zeke i veckan på 1 km, en med viking på 3 km och en med Loke på 6 km. Det blev även ett kortlekspass med skivstång som kändes! Tänkte vi skulle få till ett sådant idag också. Men jag är alltså numera nöjd om jag får till 3 pass träning i veckan istället för 5 som jag haft tidigare i vår. 

Idag är det morsdag och vi ska slå två flugor i en smäll och fira båda våra mammor samtidig, ink svärmors födelsedag. Efter det kanske det blir en tur på havet, vi får se. Vi hade en fin tur på havet igår eftermiddag också, kallt men fint.  


Kommentarer

Populära inlägg