Barmark

Jag är så lycklig för att det var barmark, jag tror ingen är gladare än jag att det är barmark faktiskt! Från en dag till en annan kom kastringen plötsligt fram under sitt istäcke. med mindre än två veckor kvar till Island var det nödvändigt att jag får in teknikträning, om än mindre än önskat. Sagt och gjort var det just kastningen som stod på agendan lördag och söndag. 20 kast om dagen, och mina skuldror är minst sagt slitna idag. Det är dock inte så utvecklande att kasta själv, det där lilla rättelsen i tekniken hade varit önskvärd, så som, snabbar in med högern, upp med kulan i vänstra hörnet, tryck på i rotationen, och lyft ut kastet. Jag kommer lite före kulan som det är just nu, jag vet det och i teorin vet jag vad jag ska göra åt det. När man kommer upp i 30-40 onde kastet så är det dock lite svårare att hålla fokus och tyngden upp! 

Jag längtar till slägg säsongen dock, vikt är kul men för mig enbart ett substitut för släggkastningen. Jag jobbar just nu för att bli starkare, smidigare och samtidigt gå ner några kg i vikt. 

Kommentarer

Populära inlägg