Äntligen Fredag och Åldersnoja igen!

 Var tog denna jobbveckan vägen? I morgon är det fredag, vilket på ett sätt är helt obegripligt men på ett annat sätt så har jag fått in så mycket på denna tid att jag inte orkar få in mer snart (en dag kvar!) En händelserik vecka på många sätt, ikväll till exempel har vi haft ett historiskt möte, första OCR mötet för KSK nya OCR sektion någonsin - kommer bli hur bra som helst! fått in tre lugna träningspass, vara den idag var lite otäck då jag fick varva ner lite då hjärtat rusade lite väl bra, där kommer min rädsla för hjärtstopp in igen.  

Det var ett tag sedan jag berörde ämnet om 40 årskrisen jag inbillar mig att jag måste ha. Jag har tankar om ålder varje dag, jämför och värderar med andra. Det som är svårt är att förstå och värdera neråt, svårt att gissa ålder på yngre, och har inga paralleller med årtal eller till kändisar på samma sätt. De som är 20 nu är vuxna fast de är hälften så gammal som mig! Jag skulle absolut inte vilja vara yngre och om jag skulle leva om mitt liv hade det troligtvis sett ut på nästintill samma sätt som det varit, men jag skulle inte orka göra allt igen nu. Orka rent fysiskt skulle jag göra, tycker ff jag är i bra form och räknar krasst med att kunna springa ikapp med mina barnbarn en dag, men jag skulle inte orka emotionellt och psykiskt, de besluten jag tagit genom åren kan jag se tillbaka på och undrar hur i tusan jag lyckades genomföra och genomlida. Med åren och med mer erfarenhet kommer också eftertänksamheten, konsekvestänket  eller kalla det feghet in, de beslut som då gick på en sekund hade behövts tid för eftertanke idag. 

I morgon är det som jag började med fredag och jag skulle ju vilja ha ett fredagstema, jag har kört mina egna teaman, vilket inte alls är lika roligt, jeans friday är bra tycker jag, men på min nuvarande arbetsplats slår det inte lika tydligt som i Hotell världen, på IKEA är det ok att ha jeans på sig varje dag oavsett position, vilket min Hotell Direktörs klädkod inte tillät, vilket är väldigt bra men det gör att mitt tema med Jeans friday inte blir märkbar äns, inte heller med tanke på att det är bara jag som gör det och att det är bara jag som vet om att jag gör det,   

 

Kommentarer

Populära inlägg