Sömnlös 

Satt i soffan och kunde somna vilken sekund som helst vid nio tiden, men väl nerbäddad så flög tankarna runt i huvudet och det var omöjligt att ligga kvar, så här sitter jag nu ensam vaken kl 22:30 (det är sent för att vara mig!). Jag vet presic vad som störde och for runt i huvudet ikväll, och det kunde lätt ha undvikts med enkel kommunikation, varför har folk så svårt för att prata om saker? 

Jag har sedan vi börjat prata om att flytta funderat mycket på varför jag inte känner mig "hemma", kan inte säga att jag kommit fram till något konkret men olika teorier avverkas. En teori är att det inte var jag som valde detta huset från början, det var inte mitt beslut och då kan jag inte förlika mig med det. Är det något annat Som fattas? Jag saknar ett kontor eller rättare sagt ett hobbyrum som jag kan ha som tillflykt och pyssla lite eller när jag behöver jobba. Men alla mina teorier kan jag också med rimlighet omvandla till precis tvärt om till varför jag borde trivas. Jag försöker intala mig själv att sluta leta hus för det kommer faktiskt inte förändra något och behöver inte göra, vi har alla möjlighet att skapa ett kanon hem här! Men det är ju rysligt rolig att kolla hemnet : ) 

Kommentarer

Populära inlägg