Mallis!

Efter att vi bommat förra veckans flygbiljetter (de tog slut innan vi hann boka) tvekade vi inte för att boka en minihelg så fort vi hittade biljetter. Torsdag - söndag, sista semesterveckan, Mallorca, 40 graders värme, vänner, cava och mat och en stackars prickick liten kille! Zeke fick en allergiskt reaktion av skokrämen, värdelösa krämer med massa skit i !! Zeke har inte haft strörre problem med sin hud på ca ett år och jag har aldrig tänkt på att han skulle reagera på skokrämen, men solkrämen tillsammans med svett i denna hetta   Fick prickarna att poppa upp igen! 

Vi lyckades pricka in en värmebölja utan dess like i Spanien, jag har faktiskt aldrig varit med om denna värme och då har jag varit "runt lite"jag upplevde inte änns denna hetta i Afrika! Eller Hawaii! Andreas led nog mest eller stryk nog, han led mest av värmen. 


Då vi enbart hade tre dagar på Mallorca passade jag på att bränna mig första dagen, stekt fläsk har fått en helt ny innebörd.


Det är härligt hur man utomlands kan ha hatt och tunika helt naturligt, hemma blir man utstuderad innan kommer i klädd detsamma, heja hatten! 


På fredagen besökte vi Ingrossos senaste restaurang här nere, fint, god mat fin service dock dyrt det jag saknade var air condirion och lite längre sittningstid. 


Att jobbet börjar på måndag stör mig inte det minsta, Andreas är hemma med zeke och då kan jag också slappna av då jag vet att barnen har det bra. Det är massvis på min to do lists nu när allt drar igång igen, spännande att se hur allt utvecklas framöver. 


Kommentarer

Populära inlägg