Swimrun

Jag är jätte imponerad av deltagarna i 2xU island challenge och naturligtvis främst av min bror som hade premiär på denna gren 


Det ser så kul ut när andra utför prestations idrotter, känslan av "jag vill med vara med" infinner sig snabbt. Vad hindrar mig ? Jag kan inte kråla! Finns dock kurser för detta, då kommer nästa fråga: har jag tid att lägga ner den träning som krävs? Om viljan finns så ska nog tiden också hittas tänker jag. 
Vill jag verkligen simma? Inte riktigt klar i tankarna som ni ser. 

Här gick folk med champagne, öl, cider, under tiden som deltagarna kom springande, vilket var trevligt och den där trappan mot havet ut mot kastellet verkar omottligt populär en fin dag som detta var. Hur de kunde få tillstånd för en sådan öppenservering är för mig en gåta, det är kanon att de har fått det dock, det öppnar för lite nya idéer och möjligheter även för andra krögare. 


Jag har aldrig bott vid havet och heller aldrig haft en längtan efter det, men denna dagen (lördag) var det jätteskön bris, luften var härligt fläktande och frisk trots värmen som var. Luften tillsammans med folk och rörelse utgjorde en gemytlig kännsla. 




Kommentarer

Populära inlägg