Roadtrip o 8km jogg

Iförgår lämnade jag Zeke för att för första gången sova utan mig, Hujedamig hur skulle detta gå? Kändes konstigt redan efter 3 h. Nu var jag inte det minsta orolig för Zeke egentligen då jag visste att han skulle bli bortskämd och ompysslad hos mormor (och liten stund hos morfar). Ser svåra var för mig att koppla av och faktiskt njuta och uppskatta av att vara barnledig i 24 h - inte så lätt som det låter 

Nedan tittar Zeke på tv med farbror: 

Vi var på roadtrip igår, jag satt längstbak i XC90 (då vi var 6 vuxna i Bilen) och sitter riktigt bekvämt, Volvo är klart det bästa bilmärket om man är många i familjen. 



I förgår hände något fruktansvär, Kajsa (vår kannin) har avlidit, det härjar kaningulsot i våra trakter och jag befarar att det nu är detta som tagit två av våra kaniners liv samt att vi hittat två döda vildkaniner, inget roligt alls. Zeke var speciellt förtjust i Kajsa, ja de andra ungarna också för den delen. Måste ta reda på mer om detta och framförallt veta om det går att vaccinera bort det eller om det sitter i buren rentutav ? 


Jag har just kommit hem från en joggingtur och hela huset sover, Andreas, Zeke, farbror, kusin och hennes kompis -alla sover o klockan är snart halv sex! Jag. Lyckades ta mig runt 8 km idag vilket jag är nöjd med efter att vilat i 3 dagar. 





Kommentarer

Populära inlägg