Sommarmingel

Avverkade 9 km i tisdags och äntligen har jag hittat lite fart igen, känndes lätt och det var nästan så benen ville gå fortare än hjärnan. 

Igår var jag bjuden på sommarmingel i residenset i Karlskrona 



Det var trevligt! 
Tanken var dock att Andreas skulle följa med men han fick vara hemma ned Zeke så jag åkte själv. Att åka själv på en sådanahär tillställning stör mig inte alls, många där vilka jag känner mig bekant med och det var då roligt att träffa alla! För mig som är hemma och är "mamma Ida-Maria" hela dagarna var det fantastisk skönt att få komma iväg och bara vara "Ida-Maria" ett tag

Först fick vi lyssna på 4 otrolig intressanta talare, jag fick mina förväntningar överträffade och jag älskar när det händer! 
Först ut var arrendatorn från Saxsemara Båtvarv, vilken rolig kille, har aldrig varit i Saxsemara och aldrig haft intressera att åka dit men efter föreläsningen igår så MÅSTE jag åka dit! 


Näst ut var Anders från Tecktank vilket naturligtvis värmde hjärtat att se och lyssna på då Olofström får hamna i focus i dessa sammanhang. Industrin i olofström och Blekinge går bra, roligt och nödvändigt, finns massa potential i detta! 
Jag är även imponerad av att Anders just klarat en super klassiker (klassikern på under 20h) Anders nämnde att "Google samhället" är på väg tillbaka där företagen tar större damhällsansvar för sina anställda - tvärtom mot outsorcingen som skedde i slutet på 90 - ska bli spännande att följa den trenden. 



Efter Anders var det lampfabrikens tur, ett företag jag inte visste så mycket om men som jag också tyckte var intressanta att lyssna på; ett anrikt familjeföretag som verkligen fått ett uppsving de sista åren. Ni måste kolla in deras produkter, summan av deras föreläsning var att jag måste ha en "Karlskrona lampa" och det är väl Sanna som bästa betyg där också!
 

Sist ut av talare var Katarina Mazetti vilken jag mest kände till för hon vunnit på spåret. Hon är även författare och delade sin Version av vad hon tror hade gjort Karlskrona framgångsrikt och omnämnt utomlands - "Bok & Hav" mässa/festival var hennes recept. 


Efter alla talare gick vi gemensamt bort till  Residenset där vi fick god mat, dryck och hade mycket trevligt. Jag avlägsnade mig i all hemlighet vid 20 tiden, då jag som bekant har en timmes bilfärd hem

Tack för en trevlig kväll Christina och Berit! 






Kommentarer

Populära inlägg