Hösten och dag för dag!


Det känns som höst! tiden för Ljung, bollkryss, kräftor och kantareller är här! Love it! Jag fullkomligt älskar hösten, lika mycket som våren, vintern och sommaren! Att få kryp in med en filt, tända ljust, klä på sig polo! Såklart allt detta känns mysigare om det faktiskt hade varit sommar först, men nu blev det inte så (ja jag ser det som över redan, det blir ingen sommar!) jag tog fram mina höstkuddfodral och filtar, börjar ”hösta” och förbereda. Lite bekymmer är jag dock över mina tomater, vad gör jag? Sätter jag in dem på altanen, skördar jag dem? eller låster dem vara och hoppa på det bästa?  

Augusti är en riktig födelsedags månad, och det börjar med Minikungen själv! 9 Augusti är hans dag, flera dagar försent såklart men ack så efterlängtad när han kom. Inte nog med att han förändrade mitt liv, han klistrade ihop hela familjen, äntligen hade vi en gemensam nämnare. 8 år sedan han behagade komma ut, i 8 år har han fullkomligt tagit över våra liv och styr med sin vilja och blotta närvaro. Jag åkte till Karlskrona 3 gånger tror jag de sista dygnen, in-CTG-spruta + övernattning - hem- in -CTG- hem för att ta lite värkar & titta på film - in = fick stanna och föda! Jag Skulle vilja vara med om detta igen, det är den grymmast prestationen en människa kan vara med om! Jag är dock färdig med detta kapitlet i livet då jag inte vill ta hand om resten sen, jag har heller inte mer nerver över. Nerver att oroa mig för ett barn till, det orkar jag inte! Jag kommer ju få bebismysa åndå nästa år! 

Snart är det Andreas födelsedag, sen är det min! Jag lever fortfarande på ångorna av min 40 årsfest förra året! Det var en helt fantastisk dag, jag är så nöjd och tacksam över allt denna dag, den blev precis som jag önskade mig. 

Idag är jag nöjd med dagen, jag har fått ihop det och jag har hunnit med det jag velat. Det skulle jag vilja säga är vardagslycka! Jag har jobbat, tränat, LAGAT mat, promenerat med Loke och plockat svamp, kollat till min granne och gjort en god gärning - vad mer kan man begära av en dag ? 

Denna veckan börjar skolan, vi har nu ett barn på lågstadiet, ett på mellanstadiet, ett på högstadiet och ett på gymnasiet - jisses va coolt! vi får se hur detta går med att börja skolan! Jag tar det vecka för vecka och dag för dag och då är det mest med logistiken jag menar, hur ska jag lyckas  få hem alla barn i någorlunda vettig tid? ja det återstår att se ! Nu kommer det börjas åka buss, byta buss och passa tider, som sagt dag för dag! 

  

  

Kommentarer

Populära inlägg