Blott en dag….

Jag har haft en mycket bra dag! I fredags när jag lämnade jobbet så gjorde jag det med en go känsla som sträckte sig hela vägen tills idag, resulterade i att det var absolut ingen måndagsångest, tvärtom! Jag vet att känslor och tankar snabbt kan ta över åt andra hållet, och man ska inte alltid lita på sina tankar. Det gäller att ta tillvara på de go fina känslornanär de är här. Många människor fokuserar gärna på det negativa, jag vill tro att jag inte är en av dem, jag vill tro att jag för det mesta ser glaset halv fullt, jag samlar på bra stunder. 

I helgen gick en jämnårig till mig bort, han hade lika gamla barn som jag, för ett år sedan var han ute och jagade, presic som jag varit idag - fy fan, åter en anledning till att inte lita på dina tankar (dina negativa tankar) fyll hjärna med glada, positiva saker som får dig att må bra, se till att samla på dem medans du kan. Kommer bli gött att ha en vacker dag. Den som spar han har säga det ju, jag sparar enbart på fina stunder, det kan min man bekräfta,,, hahah skämt o sido jag menar såklart inget som har med ekonomi att göra, bara socialkaptialet. 

Idag kom jag då äntligen ut på lite bockjakt, helt fantastiskt kväll, som en riktigt härlig sensommardag: sköt inget, men kollade på en get som studsade runt ett bra tag, det var minst lika roligt. Har även hunnit jogga 6 km ikväll, dessa dagar könner jag mig extra peppad med ny energi, jag har jobbat, tränat, jagat och såklart det vanliga bestyret (tvätt, disk, mat, hämta, lämna, hunden) 

Nu sover jag gott, efter all friskluft jag fått idag 

Kommentarer

Populära inlägg