Förändringarnas vindar blåser... igen... eller som vanligt!

Tänk vad olika vi människor är och ändå har vi samma grundläggande behov! Grunden är den samma, vi behöver näring, vätska, sömn för att klara oss fysiskt. För att sen inte bara överleva utan också leva ett värdigt liv behöver vi få våra mest basala behov och rättigheter tillgodosedda. Att få äta sig mätt, ha någonstans att sova, kunna tvätta sig och hålla sig varm är förutsättningar för att ha möjlighet att hantera och påverka sin situation i nästa steg. 

Som person anser jag mig vara självständig och individuell, men jag behöver absolut en samhörighet och känsla av att vara behövd:  KASAM = Känsla av sammanhang. Kasam är ett begrepp som går ut på att en individ kan vara vid god hälsa om denne kan känna sig delaktig i ett sammanhang som är förståeligt och meningsfullt. 

Vad som är meningsfullt och förståelig kan ju variera oss individer emellan, för mig är det en sak för dig en annan. Jag är spänd av förväntan av att dela mina barns drivkrafter och motivation framöver. Vad kommer driva dem framåt. Kommer de bli som mig, kommer de ta efter deras pappor eller kommer de bli helt egna, så spännande. Undrar om jag har tagit efter någon eller jag blivit min egen? 

Hur som helst så gillar jag förändring och nu är det nära en stor förändring i livet,,, igen! I morgon är sista dagen på det stora möbelbolaget i Kronoberg, inga nya mail har inkommit sista timmen, alla möten är avbokade, hej då är sagt till höger och vänster, mobilen är nollställd och datorn redo att lämnas - vad ska jag göra i morgon egentligen?    

Kommentarer

Populära inlägg