April uppdatering!

Nästan en hel månad sedan jag uppdaterade här, jag har legat lågt så det har inte hänt ett smack i mitt liv, inte haft något att skriva om helt enkelt! Skojar bara! Självklart har livet dundrat på i precis samma härliga takt som alltid om inte lite mer. Nu när jag är över 40 gäller det att hålla ångan uppe, det är mycket som ska hinnas med innan det är för sent!  

Jag är stolt över att kunna berätta att jag börjar inom kort på en ny tjänst. En för mig ny arbetsgivare och position. Jag har tidigare arbetat som Hotell Direktör men aldrig Hotellchef, nu är det dags för detta! Dags att fokusera och koncentrera mig till det jag kan bäst. Jag ska bli Hotellchef på Eriksberg Hotel & Natur Reserve. En plats som måste upplevas, vet du inte vad det är så googla!   

Jag ser fram emot att köra in genom grinden till Eriksberg på morgonen, mötas av solljus, natur och har jag tur kanske även en kronhjort eller vildsvin vill möta mig och säga välkomne till denna dag. Att komma innanför grindarna är som att komma till en lugnare värld, som ändå är så nära. Här ska vi verka på djurens villkor. All verksamhet grundar sig i att främja och bevara djur- och naturlivet samt den biologiska mångfalden, något jag saknat att jobba med sista åren, Eriksberg är en helhetsupplevelse kring djur, natur, logi och gastronomi. Anläggningen inrymmer förstklassigt hotell, restauranger, konferenslokaler, vinkällare och gårdsbutik med försäljning av viltprodukter, fritidskläder, inredningsartiklar samt kafé, och massor med aktiviteter och såklart enbart tystnad och lugn. 

Ja det är väl den stora förändringen som väntar nu inom bara någon vecka, nu är det full fokus på att få till en  bra överlämning och ett bra slut för min nuvarande tjänst.  Det är nog så viktigt, att lämna så bra som möjligt, speciellt när det inte finns några "hard fealings" utan alla parter vill bara att allt ska bli så bra som möjligt. 

Hemma har det varit sjukstuga i snart 2 veckors tid, feber i många, många dagar för killarna, ink Andreas. Jo då, han blev också sjuk, mannen som inte blir sjuk var sjukare än jag någonsin sett honom. Nu hoppas jag det vänt och att det var vår beskärda del av sjuktid på flera år. Jag och Loke var den enda som var friska (peppar peppar). Det är som att ha två heltidsjobb när alla är sjuka, sprungit med papper, alvedon, vatten, filtar, kuddar, satt på netflix, tv, spelat spel, tröstat och kramat. 

Nu är det Påsk, och inom några timmar blir huset fullt igen, alla barn kommer samt Andreas bror med sambo. Påsken är härlig, men kort. Glada färger, ljuset har kommit och alla är lediga lite. 




Kommentarer

Populära inlägg