Disco fredag!

Igår fick jag äran att vara discovakt åt min sons klass när de arrangerade disco för resten av skolan. Jag är så imponerad, de är så fina och skötte allt så bra, från planering till genomförande till efterarbete. Jag kan säga att de gjorde ett bättre jobb än många av de jag jobbat professionellt med genom åren. Jag är verkligen stolt över min son och hans vänner, de är fina mot varandra, duktiga, ansvarstagande och trevliga unga människor allihopa. Att arrangerar disco för att få in pengar är helt och hållet deras eget initiativ. Så att spendera kvällen i en gympasal med ca 6o barn i åldrarna 6-12 var faktiskt ingen uppoffring alls, ett rent nöje och privilegium. 




Denna veckan har varit en riktigt bra träningsvecka, tränat något varje dag. Det är härligt att få ha hälsan så det är möjligt att styrketräna, jogga, padla och gå på pass. Spela padel hade jag inte gjort på fler månader och jag spelade med nya kollegor, jag ska vara ärlig och säga att det förvånar mig om de frågar mig igen,,hahahah,, så långt efter dem tycker jag att jag låg spelmässigt. Det var sjukt kul och härligt att spela en lunch padel match mot och med nya fina kollegor. 

Jag är extra nöjd över att försöka få in en rutin med att lunchträna en eller två gånger i veckan. Gå på pass och eller gymmet. På mitt jobb har vi ett fantastiskt gym, det har allt jag behöver och lite till, det är en av anledningarna till att jag verkligen vill försöka få in minst ett pass där varje vecka.      

Idag fick jag och Loke till en 6 km löprunda innan vi tog familjen till kreativum i Karlshamn. Ett ställe som funnits i över 23 år, etablerat som besöksmål och ett ställe jag jobbat med i många olika sammanhang genom alla år i besöksnäringen i Blekinge. Besöket idag gav upphov till nya idéer och tankar. Barnen älskade köra båt, de körde båt i en timme, vi tittade på bio, Creanova. Just Creanova är något jag minns från min egen barndom, inte från Karlshamn men från Stockholm. Jag minns hur speciellt det var att få titta på Creanova på Naturhistoriska museet i Stockholm när vi var där. Troligtvis var vi där för att resterande familjemedlemmar skulle springa Lidingöloppet, något jag då absolut inte skulle få för mig, träna var inte på min agenda som barn. Det jag minns mest från besöken i Stockholm är just Creanova och så Hötorgshallen och den speciella kebabben de har där. I mitt förra jobb, då jag besökte Stockholm lite då och då,  slank jag gärna in på Hötorgshallen för att få återuppleva smaken, och ja den finns kvar och ja den är speciell, så god! kanske dags för besök snart igen. 





Kommentarer

Populära inlägg