Logistik och fotboll

Det är verkligen fotboll för hela slanten just nu, jag tvingas spela match (hemma alltså) så fort vi får en ledig stund, lära mig alla kända spelare samt deras målgester, träna finter, stå i mål och blir utklassad i typ det mesta! Men vad gör man inte för barnen,,,, jag gör det gärna för jag vet att de inte kommer vilja ha med mig alls om några år. Viking är grym på fotboll, vi brukar köra att han är ensam mot mig, Wille och Zeke. Det är tur att det är uppehåll i både innebandy och hockey om jag säger så, i vintras var det samma sak fast med hockeyn och den pucken är mycket hårdare än fotbollen att få på sig.  

Igår var det logistik som var min huvudgren, Viking går skola i Sölvesborg, Tindra praktiserade i Asarum, Zeke här i Olofström och just de,t jag jobbar i Älmhult och Andreas jobbplats för dagen var Stockholm - Det gick och alla kom hem som de skulle, tillslut.

Inatt sov jag 10 timmar, helt obegripligt men antagligen välbehövligt. Har inte mycket fysiskt påfrestning nu men en hel del psykisk och det tar mer på min energi än den fysiska. 

Vi planerar invigningen för OCR banan som blir den 29 Maj (morsdag) uppe i Kyrkhult, kommer bli bra och äntligen ska vi få inviga och dra igång träningsgrupper för detta "projekt". Har ni inte testat ta er över ett OCR hinder så är vi välkomna att testa, jag tycker det är svårt. Man ska vara stark och jag tycker det underlättar om man är betydligt lättare i kroppen än vad jag är. 

Idag är en helt oplanerad dag - väldigt ovanligt men ljuvligt. Jag siktar in mig på en långpromenad med Loke och kanske släggkastning, vi får se, kanske inte blir något av det eller något helt annat, och det är helt ok. Just nu är kilarna i bubbelbadet, vilket använts flitigt sista tiden. Jag och min pappa la otroligt mycket energi på att laga fanskapet (ja så kände jag för det just då) så det är roligt att de uppskattar det.    

hur går det med min 40 års kris nu då? tja, oklart, det här med att vara i bra form och starkare än någonsin kanske jag får omvärdera, men jag är väldigt obrydd om det just nu, kom annat i vägen som tar för mycket energi för att orka bekymra mig om en dag i Augusti.    

Kommentarer

Populära inlägg