Kavaj och OCR

Maj går mot sitt slut och det går rasande fort, känns som om det var nyår nyss! Detta på gott och ont såklart, först och främst, vi har inget alternativ, vi kan liksom inte "hoppa Av" och stå bredvid tills farten lugnar sig. Sen betyder det att våren som visst är helt underbar snart får lämna plats till sommaren som hägrar.

Jag häpna varje dag åt min stora pojk, hur kan han ha blivit så "vuxen" på så kort tid. Han kan mycket, han kan resonera, är artig och super roligt att hänga med. Viking är killen som tar på sig basker och kavaj när det är disco i skolan och när vi ska ut och äta kommer även slipsen fram! Om han får välja skolavslutningskläder så väljer han kostym, samtidigt så var hans inköp på Holje marknad i helgen ett par splitter nya träskor och han älskar Chevalier skjortor! Jag är tacksam att han går i en fantastisk skola där alla får vara precis som de är, de försöker inte pressa in varandra i fack eller bli som "alla" andra, alla får verkligen behålla sina egna karaktärer och stil, detta hoppas jag de är starka nog att tillsammans hålla fast vid när de senare ska in till "stan" och gå i skola. Jag hoppas de har alla fått en grund att stå på där de vågar fortsätta vara just som de är. Viking är stark, så just nu är jag inte orolig, han står stadigt på jorden, inte bara för att han har 45 (!) i skor men han har verkligen vuxit även mentalt sista året, han är stabil i sitt humör på ett sätt han inte var innan. Jag räknar med hormonella bakslag, men jag njuter av att det är så här just nu! 

Idag har vi haft invigning på OCR banan i Kyrkhult. Det var nu snart två år sedan Peter, Christoffer och Johan kom och frågade om jag ville vara med på ett "litet" mångmiljonprojekt och bygga en hinderbanan runtom friidrotts anläggningen vi har i Kyrkhult? "Ja absolut- kul" svarade jag såklart och idag så har vi då rott denna satsning i hamn och jag är så nöjd med hur det blev, och framförallt idag, hur bra invigningen blev! Solen sken, 300 pers hittade till vår lilla idrottsplats - jag älskar när saker man planerat för länge, lagt ner många timmar på blir bra, när man känner en nöjdhet i hela kroppen och jag får de där små stunderna av lycka som jag beskrev häromdagen. Det driver mig!  

I lördag var det Lions cup och fotboll för hela slanten. Zeke hade cup. Vädret var inte med oss som idag men det var bra uppslutning och hela Dannfältet var fullt med kids, det var härligt även det. Där var det Kioskgöra och min lott föll på schemaansvaret, vilket gick galant, om jag får säga det själv ; )  det var lätt med så många grymma föräldrar som alla ställde upp och hjälpte till.  


Zeke smyg fottat i bilhallen 

Glada killar (bästisar!) 

En av många promenixer! 

OCR - KSK


OCR -KSK

KYRKHULT!!!

"På spåret" 

Viking o Morfar på G till MC kortege (och ja han pekar finger, det gör han jämt när jag ska fota) 






Kommentarer

Populära inlägg