Times like this! 

Fick låten med samma rubrik som denna text på huvudet just, Foo Fighters med Times like this. 

 It's times like these you learn to live again

It's times like these you give and give again

It's times like these you learn to love again

It's times like these time and time again! ........

Jag gillar låten och texten. Visste ni att en av mina drömmar är att bli rock stjärna? Jodå, men jag känner att åldern och generna är emot mig, jag kan inte toner och takt men jag älskar att sjunga, nu vet ni det. 

Days like these!


Denna veckan har varit ett prov av mina nerver, så sammanfattar jag denna sista semester vecka. Jag kan konstatera att jag är kass på att ha semester, känner mig stressad, frustrerad och ensam. Det kan vara PMS och det kan vara att jag som sagt inte har förmågan att koppla av och koppla ner tillräckligt. Är ganska nöjd över allt jag gjort i veckan dock, klippt gräs, kastat slägga, badat i havet, kört med trimmern, spelat fotboll i mängder, padlat, fixat naglar, åkt båt, varit i skärgården, snickrat - jo snickrat!! Jag och min pappa tog tag i att laga vårt spa-bad som varit sönder i snart 1 år, vilket krävdes att vi rev halva altanen eftersom den är inbyggd! (tips; bygg aldrig in eller sänk ner Ert Spa-bad - Ni kan tacka mig sen!) Jag var så nöjd över vår insatts att lösa detta, men säg den lycka som varar, efter min lycka över att fixat detta börjar jag fylla poolen - då hör jag hur det forsar vatten under den - en packning som gått sönder!!! GAGAGAGA,,,, Behöver väl knappast skriva vad känslan var just då! Och denna frustrerade känsla lämnade inte kroppen. Jag brukar kunna skaka av mig på kort tid, sätta på en låt och känna att jag är top of the world igen, men denna vecka gick inte känslan att skaka av, jag jobbar fortfarande på det. 

Här är problemet! 

Det bästa som finns är att träna, att få svettas ur ordentligt, jag borde joggat en mil om dagen, det hade troligtvis hjälpt, varför har jag inte gjort det? vet Ni vad? det finns ingen anledning eller ursäkt, jag skulle kunna säga tid, men då ljuger jag, det finns alltid tid för att träna! från den 16 Augusti så ska jag bli bättre på att hitta balansen mellan kost, träning och vardag, jag ska nämligen träna med en PT, vilken lyx! Jag har haft denna tjej på span länge, hon är grym, inspirerande, driftig som attans  - ska bli så kul att se och känna hur det känns. Jag ska unna mig detta, se om jag kan lyckas vara i "the shape of my life" innan 40, då menar jag inte smal o smärt - de kommer jag aldrig bli och har inga ambitioner med det heller, jag vill vara pigg och glad!  

Nej vet ni vad, nu ska jag ta och jogga en runda, jag kan ju inte sitta och säga att det inte finns några ursäkter och sen sitta här i soffan och tycka synd om mig själv! Lite Foo fighters i örat och på med dojerna! 

     








Kommentarer

Populära inlägg