Utedag

 Jag hade två padelmatcher inbokade idag, jag valde att ställa in båda eftersom suget att vara ute en dag var större. Jag älskar att det är vinter just nu (jag säger lika oavsett årstid, är det vår säger jag att jag älskar vår,, osv,,)  barnen vill vara ute och bara det i sig är en anledning nog så stor att gilla vinter. Sen är det väldigt vackert ute, alla mår bra av att vara ute, jag slipper se sorkhögarna, maten smakar bättre, ja listan kan göras lång. Idag var vi ute på sjön, jag kan inte minnas när jag var ute på en sjö och fiskade senast, 15-20 år sedan kanske. Jag tycker det är otäckt att vara på is, livrädd för att det ska braka igenom, får katastroftankar bara jag tänker på det nu. Men vilken härlig dag, kallt men nice!




Och så min egen tvättäkta Viking : Han gillar att elda lika mycket som jag gör, han hade nog trivts med att bo i norrland, han gillar inte folk lika mycket som jag gör.  






Kommentarer

Populära inlägg