Presentsnöre och semelkoma

Inte mindre än två semlor har jag glupskt kastat i mig idag, mår lite fluffigt efter detta faktiskt, jag åt inte två på en gång, utan en kl 12 och en nu vid 20. Jag kompenserade lite med en joggingtur på 6,5 km efter jobbet. Idag behövde jag jogga, har känt mig låg idag, ingen anledning bara låg och utan motivation till något. 

Jag fick nästan nypa mig i armen förra veckan, de positiva nyheterna haglade en, en bra sak varje dag, Vi vann en upphandling som säkerställer 2 års arbete med restaureringar i ån, bra för alla och i pengar pratar vi över miljonen, gryt stolt över att jobba med så bra folk som får till detta. Sen fortsatte veckan med att ro ett avtal i land som vi jobbat med i ett halvår, gäller nya sträckor, fiskesträckor, oerhört roligt. På torsdagen sålde receptionen slut på sista långtidskortet samtidigt som jag fick bygglovshandlingarna godkända til Servicebyggnaden, denna har jag jobbat med i över 1½ år. För att toppa veckan slutade vi med ett pris i guldeken galan, ja ni hör ju, vilken arbetsvecka. 

Jag vet vid detta laget att livet går upp och ner, eller igår fick jag höra en fin liknelse jag gillar, att livet  är som ett presentsnöre som man krusat, det går liksom runt, upp och ner. När jag haft ett bra flow ett tag så undrar jag alltid när det kommer vända, när kommer skit stormen? Samma sak är det tvärtom, om det är riktigt jäkligt ett tag så kan jag försöka hålla fast vid att det vänder troligtvis snart. 

Jag är fascinerad över hur stark tankekraften är, oftast är jag glad och positiv och då händer det bra grejer, slump ? tur ? naturligtvis inte, jag säger som en gammal skidåkare, "ju mer jag tränar desto mer tur får jag", jag tror alltså på att man själv skapar sin framgång, finns inget annat att förlita sig på. Men att ibland hitta de där små nycklarna för att vända sina egna tankar kräver mycket, eller mycket och mycket, för mig kräver det att jag tillåter mig själv att vara lite nere, sen tränar man, sover och så är det en ny dag med nya möjligheter.

Snart får vi 24 nya timmar att spendera, slösa bort - det är inte alla som får det så spendera dem väl, klokt och med andakt.     


Kommentarer

Populära inlägg