InstaLiv!

Jag ser fantastiska bilder på äkta makar som är ute och går morgonpromenader vid havet, avnjuter en god lunch på ett lyxigt hak, eller ännu värre någon som "slängt" ihop värsta västkust lunchen hemma! Jag ser bilder på folk som hinner läsa böcker med ett vinglas i ena handen, naturligtvis vid en fin strand med lekande och välklädda barn i bakgrunden. Jag undrar när ska jag gå på promenader med min man och prata om livet ? läsa böcker? eller visa upp ett välstädat, unikt och samtidigt lyxigt hem ? 




Om du kollar min insta så säger du säkert " men jisses du har ju allt det där" och ja samma tänker ju jag när jag ser andras konton. Hur mycket intellektet än säger att det är bara fasader människor visar upp får ändå till och med jag lite små ångest av social medier då och då. varför kollar jag facebook på morgonen ? vad exakt är det jag tror ska ha hänt de 8 timmar jag sovit ? nej jag får skärpa mig, VI får skärpa oss! vara tacksamma för det vi har och leva lite mer live,,, 

Om jag tränar kan jag komma på mig själv att vilja lägga ett inlägg på social medier om att jag tränar, why? ska jag visa hur grym jag är som tränar, att jag blir stark, snabb ?  Jag tycker det är bra om det kan inspirera andra, men hur vet jag att det gör det och inte tvär om? Jag kanske ger någon annan ångest för de inte orkade eller kunde träna just den dagen! Men hur ska jag veta vilket mottagandet blir, det kan jag ju omöjligt sia om, vi alla är ju i olika sinneslag och humör varje dag. 

Jag tror på individen och dess frihet, jag gör som jag vill så gör du som du vill, och vi håller oss till de lagar och regler som finns. Gillar du inte det du ser på min sida - sluta titta! enkelt. Men jag vill också belysa att det är just inte så enkelt för alla, för vissa är detta jobbigt och livsavgörande - vad andra gör, eller rättare sagt vad vi tror att andra gör och känner/tänker.

 Vi, inklusive mig själv tar kort på maten vi äter, min tioåriga son tycker det är ett märkligt fenomen och förstår inte varför "alla tjejer ska ta kort på sin mat"!   


Kommentarer

Populära inlägg