Bebis bubbla!

För att knyta ann lite till mitt förra inlägg där jag skrev att jag inte är gravid - det är jag fortfarande inte och inget jag önskar vara heller. Eller jag skulle lätt klara av att vara gravid, då mina andra två fullgångna graviditeter inte var jobbiga alls. Jag skulle till och med välkomna en förlossning, det är det värsta jag någonsin varit med om samtidigt som det också är det coolaste, mäktigaste och mest fantastiska på en och samma gång. Det finns ingen prestation i världen som slår en förlossning, efteråt var jag helt häpnad över att jag överlevde samtidigt som jag hela tiden visste att det jag var gjord för att klara det! Personligen så älskade jag även den bubbla jag var i just efter förlossningen, de dagar jag var kvar på sjukhuset. Jag tyckte det var så lyxigt att få vara där, mat serverad, behövde inte städa,diska, tvätta - full service. Med första barnen var det extra skönt att få hjälp med amning och första badet och blöjbytet minns jag, en trygghet. De flesta jag känner åker hem så fort de kan, jag bad om att få stanna en extra natt- vi är olika! 


Jag tycker det ser så mysigt ut med alla bebisar, och tänk att uppleva det igen, lukten, snosandet och all utveckling! Men när de tankarna kommer är det lätt att  påminna mig om alla sömnlösa nätter och framför allt alla oro, jag är orolig för allt hela tiden när det gäller barnen! nej, jag är för gammal för bebis, och vi är många som vi är! 


omg !!

 

Kommentarer

Populära inlägg