Nyårslöfte & Malte

Ni som läser om mig i Blekingepanelen vet att jag inte avger nyårslöften, tror inte att just nyår skulle vara en magisk gräns för att saker skulle bli annorlunda (om det är det man önskar) 

jag är tacksam för att 2015 gav oss Zeke och att ingen i min närmsta omgivning drabbats av någon obotlig sjukdom eller skadat sig svårt. Jag önskar mig saker åt andra i 2016 som jag kan få vara med och dela. Jag vill ge minst två "grattis till nyfödd" presenter, Jag önskar att minst 2 par får positiva bebisbesked, önskar mig minst en inbjudan till bröllop, jag hoppas min familj och nära får fortsätta vara friska och välmående (vågar nästan inte skriva det - är livrädd för att jag eller familj ska drabbas) 
Jag hoppas att alla ska våga stå för vad de säger och tycker lite mer, jag önskar att alla kunde behandla varandra med lite mer respekt och framförallt OMTANKE. 

På tal om omtanke har några timmar denna dag gått åt att leta efter en försvunnen hund. Vi känner inte ägarna men när vi såg om den bortsprungna hunden Malte på Facebook var vi tyungna att hjälpa. Andreas och 3 av barnen körde och letade i förmiddags och sedan dess har Ungarna frågat och letat efter denna hund -de har planerat för var han ska vara om vi hittar honom och väntar på ägaren, och om vi ska locka honom led skinka- omtänksamt!  jag själv tog en eftermiddagstur för att se om vi kunde se eller höra honom -


Men när det blev mörkt vände vi hem igen, mest för att det är läskigt att gå på stora vägen då det både är mörkt och halt ute. 


Mötte 3 bilar på denna annars så ensliga väg och alla sökte efter Malte, häftigt hur folk sluter upp och det måste jag säga känns härligt då det kan hända vem som helst - att behöva lite hjälp, extra ögon och öron och att andra bryr sig - 2016 get redan lite hopp om extra omtanke. 

Kommentarer

Populära inlägg