Odramatiskt och "unna dig

Har Ni sett reklamen där "inget speciellt händer" där det är en helt vanlig dag på jobbet och inget dramatiskt händer? Det börjar som om de ska berätta om någon allvarlig arbetsplats olycka men så slutar det med att, alla rutiner var i ordning och absolut inget hände! 

Det är många som drivs av dramatik! Och det är så otroligt många tillfällen, speciellt på Tv där det bara måste vara dramatik, den ena storyn värre än den andra. Det går inte ha ett enda program eller en enda intervju utan att det är en snyfthistoria bakom! Jag är så trött på det!  Ibland är det ingen drama, ibland är det bara livet som händer för oss alla, pågående liksom. Ibland är det fint ändå, det behövs ingen lång livshistoria eller livskris! Det går att uppskatta livet och leva det utan att varit i en nära dödenupplevelse! 

Alla bär vi på något, absolut, och alla uppfattar vi saker som händer olika. En sak som för mig är stor kanske inte är det för dig och vise verse. Det är också svårt för oss alla att förstå varandra, att sätta oss in i varandras känslor, och tur är väl det, det hade varit för jobbigt att bära! Jag kan aldrig sätta mig in i hur en annan människa känner eller upplever saker, men jag kan ha respekt för det och visa medmänsklighet! 

Det är alltså ok att leva odramatiskt, att saker flyter på och bara är! Vi kommer inte undan livsöden och tragedier, men vi behöver inte söka efter dem eller skapa dem i onödan, min högst privata åsikt! Jag behöver inga extra toppar eller kickar i livet mer än det jag upplever dagligen och lever i hela tiden, det är fullt tillräckligt. 

Vardagslycka, Harmoni och "unna dig" är bra uttryck just nu tycker jag! 

Kommentarer

Populära inlägg