Viktigt med boendet för upplevelsen

Med tanke på min bakgrund och yrkesval jag gjort i livet är det antagligen ingen hemlighet att jag tycker att boendet spelar stor roll för en upplevelse. Veckans skidupplevelse tillexempel är inget undantag, jag valde ett boende som jag inredningsmässigt skulle vilja bo permanent i, en ny fin lägenhet som gör att hela vistelsen blir lite trevligare. Boendet ändrar inte väder, snöläget eller den vackra vyn när solen går ner, men för mig blir helheten mer komplett, solnedgången extra vacker, skidåkningen lite trevligare och kanske tom kan jag förbi se de isiga backarna när jag får ett lugn i själen av att landa i stugan/lägenheten på kvällen. Här är vi lite olika dock tror jag att de flesta jag känner håller med mig. Detta kan också ha med åldern att göra, eller nej vet ni vad jag tror att ungdomar i dag är mer medvetna än vad vi var i vår ungdom. Jag har ägnat hela mitt yrkesliv åt att driva besökare åt en viss plats, få dem att komma, trivas och komma åter oavsett reseanledning, ett val jag aldrig ångrat. Ett yrkesval som heller aldrig blir komplett eller klart, människor är olika, vi tycker olika, vi har olika preferenser: Platser liksom vi människor förändras med åren, arbetet pågår ständigt för förbättringar, förändingar, optemeringar eller upprätthålla något som fungerar. 

Så här såg lägenheten ut 




Vad som inte syns är närheten till liftar och pister, det är perfekt ski-in och ski-out, vi behöver inte ta bilen en enda dag. 

   

Kommentarer

Populära inlägg