Bra vecka och landslagsdräkt

Stolt över mig själv! jag har varit superduktig denna veckan, tränat varje dag och inte mummsat i mig varken godis eller kakor, för de flesta kanske det inte låter konstigt men att jag äter onyttigt är mer en regel än ett undantag, så för mig är det ett stort steg att lyckas med att inte klämma i mig något onyttigt. Idag är det dock fredag, då får man unna sig, eller?  

Haft en ljuvlig jobbvecka och äntligen är skolorna igång igen. Inte för att jag gillar att köra och hämta och lämna och stressen att alltid vara på väg eller försenad men att kidsen är i skola, sköter sina klasser, lär sig, träffar kompisar, utvecklas, har roligt på raster, det tror jag de mår bra av fast de aldrig skulle erkänna detta. 

Går in i helgen med dels en härlig känsla att det är helg och två dagars ledig, men längtar också lite till nästa vecka. Det är roliga saker som sker både yrkesmässigt och privat nästa vecka. Det är mycket nu, det är minutplanering vissa dagar, och är det inte fantastiskt hur jag ibland får hjärtklappning av just det men ibland tycker att det är precis så det ska vara. Tänk vad våra hjärnor spelar oss spratt, eller är det bara min? att lika situationer kan uppfattas olika beroende på vilken sinnesstämning vi är i eller situationen vi befinner oss i just då, magiskt (och ibland tragisk) 

Igår fick jag mina kläder till INM, inomhus nordiska mästerskapen, på Island. Landslagsdräkten för Veteraner - fin, dyr, men fin. Viking tyckte tightsen var, jag citerar "svin fula", jag tycker de är helt ok! 



Kommentarer

Populära inlägg