Tennisarm

Måndag och idag är en bra dag! De flesta dagar är bra dagar men jag försöker att ibland ta ett djupare andetag och verkligen känna att det är en bra dag, i dag är en sådan dag, Bra dag på jobbet, tränat, lagat middag, ingen stress, luften är fantastiskt och så är mina killar hemma! Det sistnämnda är en hygienfaktor jag blir lugn av, att ha även min stora pojk hemma. Det är lättare att upptäcka och njuta av dagar som denna då jag nyligen hade ett litet bakslag i humöret. Förra veckan hade jag en dag då jag var låg och det kändes som humöret åkte berg och dalbana rakt ner. Inget är nattsvart, deppigt eller liknande, så fortfarande väldigt privilegierat, bara väldigt nära gråten och låg på energi. Det kan vara PMS, det kan vara åldern, det kan vara att Viking varit borta lite längre än vanligt, kan vara att jag sov lite och var uppe kl 6 och tränade, det kan också vara att jag inte alltid kan vara toppad - oavsett helt normalt.

En annan sak som jag börjat noja över som troligtvis är helt normalt är min armbåge, jag tror jag fått tennisarmbåge. Jag har trott ett tag att det är början till ALS, reumatism eller liknande. Men efter att jag googlat runt så tror jag bara det är en helt vanlig tennisarm. Det kom efter ett av mina välta-däck pass i somras, underarmarna tog väldigt mycket stryk av det och jag minns att jag hade kraftig träningsvärk i just underarmarna, och där och då blev de antagligen överbelastade och inflationen ett faktum. Detta är jättebra nyheter om det nu är så, det går över! 

Så lite tennisarmbåge lite humörsvängningar, annars är allt som vanligt, så vanligt det kan vara hos oss ; ) 

  

Kommentarer

Populära inlägg