High Five type of feeling

 Oj, mitt förra inlägg har fått massa läsningar! Är det min Tennisarm som drar alla besök, eller är det något annat intressant i mitt liv som lockar till läsningar? Kanske många som gillar att läsa att inte allt är tipp tipp jämt? Ren skadeglädje? Hur som så är det kul att så många läser! Inlägget om att jag ska sluta som Platschef i Mörrum är dock det mest lästa fortfarande, utan konkurreras.  

Jag har läst och hört mycket om Work, life balance, det har nog de flesta. Det pratas väldigt mycket om just den balansen, att det är viktigt att hitta en balans mellan jobb och fritid så vi håller länge ur båda aspekterna och att vi undviker att i den berömda väggen! Men det finns dock bara en balans! Livsbalansen, sen vad man fyller den med, det är väldigt varierat, dag för dag, år för år. För många av oss som har sitt jobb som en av de största och roligaste delarna i livet är det absolut viktigt att ha en balans mellan jobb och fritid men det är för mig fortfarande bara en balans! Ibland är det en jobb, hockey, träna, mat balans, ibland är det en jakt, båt, fiska, träna balans, ibland en barn, mat, sova, äta balans, ja ni fattar. För mig är det inte antigen jobb eller fritid, det finns så många lager och nyanser av det = alltså bara en livsbalans. 

Idag när jag var ute på lunchjogg kom det ett härlig höstlövs regn, vackra färger som skimrade förbi, fick en känsla av att löven ville ge mig en high five, vilket de verkligen gjorde! Så känner jag ofta med grenar som sticker ut eller  speciellt lönn löv, för mig är de inte i vägen, de är där för att ge mig en high five, barnsligt? nej en livs inställning säger jag. Jag har hellre en känsla av att alla grenar vill high Fivea mig än att lägga tid på att störa mig på att de bara är i vägen, som sagt en inställningsfråga.      





Kommentarer

Populära inlägg