Farsdag och V46

Det blev ingen koll på Elbil igår, vi kastade om i schemat och spenderade eftermiddagen utomhus här hemma istället med att rensa bäcken. Vi har en bäck just bredvid vårt hus och den är så klart spännande att leka vid för barnen ibland (allt för sällan om du frågar mig dock) men när de varit där har några små roat sig med att dämma upp den med sten, vilket resulterat i att det bildats en pool. Loke som är besatt med att bada har clamat denna som sin! Så fort Loke är ute lös så är han i poolen på 2 sekunder, sen står han där och plaskar och skäller, han har superskoj, men det är aningens irriterande såklart med skällandet och att han blir manisk, vägrar lyssna och gå upp. Lukten av denna pool är heller inte så mysig, eller var ska jag säga för nu är bäcken återställd, vattnet kan flöda och det är en rinnande bäck i hela systemet igen. LIte udda men rolig lördags nöje. 

Idag har jag fått in 30 000 steg på må bra kontot, 1 mil avverkades med en kär gammal vän på förmiddagen. Vi blev vänner just när hennes dotter blivit född så det är snart 11 års dag för vår vänskap. Vi sprang en runda vi kallar mördarbacken och den har vi gått så många gånger att jag inte kan räkna, vi gick med våra barn på ryggen denna tur i några år. Först fick de åka vagn, sen blev det bärsele och bärstol tills det inte gick längre. Rundan innehåller just det namnet antyder. efter milen blev det fika för att sen bege sig till Vikings farfar för att hämta hjortben till Loke.    

Idag är det Farsdag, självklart firade vi med presenter och fika. Min pappa kom på fika framåt eftermiddagen, Tindra hade bakat Tiktok kaka som smakade ljuvligt, söt som attans men god som få! mer av det tack! Min bror med sambo var också på fikabesök och efter den söta kakan satt det som en smäck att gå på 6 km  promenad med hundarna.   

På söndagar försöker jag rodda med logistiken inför kommande vecka, hämtningar, lämningar, mat, träning och jobb, allt ska in. Idag fick jag kasta om hela min planering inför  måndagen för att få ihop allt, men nu känns det bra. Jag har en tendens att boka in för mycket, eftersom jag VILL få in allt, men sen får jag hjärtklappning och magsår när det börjar närma sig och jag inser att - det går helt enkelt inte! Att säga nej är också ett svar, jag säger det ofta till andra men tillämpar det sällan själv. 

Just idag är jag supertaggad inför nästa vecka, v 46 är speciellt i Älmhult och det ska bli lärorikt att uppleva denna vecka. Detta gäller: 


 

Kommentarer

Populära inlägg