Helg ❤️

Haft en fin fin helg som avslutades med en kanon söndag!


 Varför var dagen kanon ? Jo för jag hann med allt jag ville, hade planerat samt lite till, det är som balsam för själen, stillar min hjärna och besparar mina nagelband 

Igår var vi i Karlskrona och hälsade på vänner som blivit föräldrar något (väldig mycket) tidigare än planerat, det blev middag på Nivå för att brytta deras vardag med sjukhus korridorer. 

Kan lindrigt konstatera att när det gäller graviditeter och förlossningar är verkligen ingen den andra lik, jag är tacksam för två av mina fyra graviditeter slutat i två fina killar, naturligtvis var detta inte smärtfritt men i jämförelse med det våra vänner varit med om : rena semestern! 

Igår var jag o zeke även och sponsrade nästan alla butiker i Olofström, vi tog en shopping promenix in till centrum för att  något fattigare senare promenixa hem igen. Vi är ett bra team! 


Söndag: sovmorgon för min del, så tacksamt, ännu mysigare när jag hörde Andreas & Zeke startade bilen, då anade jag att det var frallor på G, så rätt jag hade! Efter frukost var det #Folk&kök i slagesnäs på agendan, trevligt som vanligt! 

Efter slagesnäs var det ringamåla som stog som destination, och fika delux! Jordgubbstårta, kanelbullar, saft och kaffe, nyplockade blommor på bordet, kan det bli bättre ?  Jag är lite orolig för kommande generationer faktiskt, kommer de få uppleva äkta fika? Kommer de ta sig tiden ? Och kommer de uppskatta det ? 


Mitt nya intresse ; 



Kommentarer

Populära inlägg