Aloha, Mahalo and Ohanna!

Aloha, Mahalo and Ohanna! Det är några av mina favorit ord, sällan använda dock! Om jag hade velat tatuera mig igen så hade jag nog gjort något med något av de orden 

Ohana -Means Family, and Family Means Nobody Gets Left Behind or Forgotten.

Mahalo -meaning thanks, gratitude, admiration, praise, esteem, regards, or respects.

Aloha- Hawaiian word for love, affection, peace, compassion and mercy, that is commonly used as a simple greeting but has a deeper cultural meaning. 

Jag lyssnade på en podd häromdagen som handlade om tid, om hur vi uppfattar tid och om hur vi behöver ta in ögonblicken, eller behöver, det gör du precis som jag med, hur vi vill såklart! Men att göra sig själv en tjänst skulle jag vilja säga är att försöka först ha "basic in place" ha dina stora viktiga prioriteringar i livet under kontroll, annars kommer du inte ha plats eller tid med alla de där roliga utfyllnads sakerna som ger livet krydda.  Viktigt att livet inte handlar om de stora wow sakerna utan om allt här i mellan. Det är därför jag tjatar om syren doften! öppna upp för att ta in dessa saker så känns livet rikare. För mig är det så. Vardagslycklig är ett fint ord och en ännu finare känsla. 

Idag sa min mamma att jag är lugnare nu, att jag inte "jagar" lika mycket. Det stämmer nog, jag känner mig lugnare inombords, jag känner att jag äntligen hittat ett företag/possition som jag verkligen passar in med på många fler plan än tidigare i livet. Det är säkerligen en kombination av mognad, erfarenheter och timing. Erfarenheter säger mig också att det inte är en konstant känsla, det kommer fluturera, jag är beredd på det m och har verktyg för att hantera det. Men jag tycker inte man kan vara glad eller lycklig   i onödan, så jag tar gärna ut lycka i förskott! Vi ska ta ut lycka när som vi kan, håll inte på det! Det kommer alltid komma en suris och säga "det vänder snart" eller "varför är du så glad" " ta inte ut segern i förskott", dessa röster ska man strunta i! känner du dig glad var glad, ta ut de segrar du kan, kanske leder det dig till seger, tvärtom gör det definitivt inte!

Älskar uttrycket: Var inte ett as så ska du se det ordnar sig! 

Var snäll!
 
//Mahalo

Kommentarer

Populära inlägg