Moments I live for!

 Lite tvådelad känsla denna veckan, på ena sida lite oroliga nyheter och händelser, med sjukhus och ovetskap om närståendes mående. Det skakar mina tankar och min trygga värld såklart. Å andra sidan hade jag en jättefin dag både idag och igår med familjen. Igår hände något som jag längtat efter länge, Viking följde med  mig ut och jogga, så trevligt! Vi pratade och umgicks samtidigt som vi fick in måndagens träning, livsmål! Det är inte alla tider på dygnet det går att få en tonåring att öppna sig och prata, när det sker då får man lyssna, ta in och passa på, det blev verkligen en fin stund. 

Såklart är det en bra start om veckan får börja i en go känsla, jag hade en fin dag på jobbet, vädret var kanon, mamma hjälpte mig hämta barnen och kompis som också följde med och pannkakorna slevades in i stora lass.

Idag var det dags för Lokes årliga vaccination, och det var som vanligt en upplevelse att ta honom med in till bebyggelsen. Han är tränad för skogsliv och inte övergångsställen och asfalt. Även idag hann jag träna, ett överkropps/ axelpass blev det in på må bra kontot. Att komma upp till kyrkhults idrottsplats en vårdag som idag är en fröjd i sig, det var träningsgrupper på OCR och friidrott men även folk på gymmet - en levande ladsbyggd när den är som bäst. 

livet är verkligen alla nyanser, dessa två dagar har varit både sol och ljus innehållande jättefina dagar med mina barn men även gråa moln på den klara himlen då min kära pappa inte mått bra.      

Kommentarer

Populära inlägg