Vardagslycklig

Vardagslycklig, vilket oerhört fint ord som gått mig förbi fram tills nu! Jag hörde ordet på en podd idag och tyckte det var både passande och ett allmänt trevligt ord. Med lite pendlingstid till jobbet varje dag passar jag på att lyssna på både poddar och ibland böcker på mina bilresor, mycket bra sätt att utnyttja tiden till max. Just nu lyssnar jag mycket på poddar som innehåller både, insikter, död och acceptans av saker som sker i livet. 

Jag är verkligen vardagslycklig, det har hängt i sedan min semester som startade v 27 och fortsatte med, båtlycka, firandet av min 40 års dag (fortfarande lyckligt tacksam över min 40 års fest), sen en ny båt, födelsen av våra vänners efterlängtade bebis, mina SM guld, tacksamhet över hälsan för familjen och de runt oss! Börjar tro att livet blir lättare efter 40 (blir nervös bara av att skriva detta, då jag anar att karma kommer bita mig där bak vilken sekund som helst). Kan också vara att jag blivit gammal, tråkig och med det "settle for less". 

Jag känner att jag behöver något att planera, se fram emot. en resa, eller en fest, en fest är nästan roligare, det delas med fler! Kanske är det annat projekt jag borde engagera mig i? Jag har ju sedan förra året gått ur 3 styrelser, 1 insynsråd och jobbar i en helt annan tjänst än tidigare, är det rastlösheten som börjar trycka sig på?  MEN ska tilläggas att det byggs på på andra fronter, aktiviteter = Hockey, kompisar,  läxläsning på en annan nivå och en man som reser mycket mer. Jag vill även ha tid att satsa på att träna lite mer till nästa år, helst med en satsning på VM men åtminstone göra ännu bättre på SM (resultat alltså, 3 guld är svårt att slå ;)) 

 

Kommentarer

Populära inlägg