Inget är som väntans tider!!

Vilken sommar! Jag är helnöjd. Jag har haft ytterligare en fantastisk vecka, vi har blivit med båt, så det har varit mycket att lära, uppleva och njuta av när det gäller det. 

En av de största sakerna denna sommaren är att våra vänner ska sitt tredje barn, en bebis ska komma när som helst nu. Jag har jour vad det gäller att rycka ut och passa barnen, hund och hus när det väl är dags. Igår natt var det första ”falska alarmet”, ingen bebis än. Alla mår dock bra vilket var skönt att de kollade upp, mamman är kvar på sjukhuset än för observation, jag skickade med att hon ska vila och vila lite till medans hon är där, bästa servicen Finns på förlossning och BB i Karlskrona. Så nu väntar vi lite till. Spännande att få vara lite delaktig faktiskt, jag har också en väska beredd och ljudet på mobilen är alltid på! Jag hoppas dock att nästa gång det blir utryckning är det skarpt läge och den lilla tjejen vill komma ut! 

Sömn har dock varit en bristvara sista nätterna, igår var det som sagt utryckning kl 00:50 och natten innan dess sov vi över på båten. Att sovaöver på båten gick utmärkt och var mysigt förutom att min man snarkade så det var helt omöjligt för mig att sova alls! 

Nu testar vi alltså båtliv lite, verkligen härlig, lite svårare än vad jag önskar men jag övar, övar och övar! Det är viktigt för mig att jag kan hantera båten också. Målet är att hantera den själv. Det är socialt med båt, det passar ju mig bra, det är enkelt att hantera och sköta, (vad jag menar är svårt är att hitta rytmen att köra, lägga till och från) enkelt att starta, enkelt att underhålla, fin service av försäljaren/ det var enklare att köpa båt än bil. Det är lite som att campa när man väl är ute i skärgården. Det går också bra att bara åka ut, titta på det vackra och åka in igen, eller kan man bryggsegla, det vill säga inte åka ut alls.

I morgon kommer reportaget om mig i tidningen när vi pratar om pengar, dess betydelse och drivkraft. 

Kommentarer

Populära inlägg